Kozak A., Mączka D. Questing jako innowacyjny produkt turystyczny
Autor | Agnieszka Kozak, Dorota Mączka |
Tytuł | Questing jako innowacyjny produkt turystyczny |
Title | Questing as aninnovative tourist product |
Słowa kluczowe | innowacje, questing, szlak questingowy |
Key words | innovation, questing, quest trawel |
Abstrakt | Questing jako forma zwiedzania oraz metoda w edukacji regionalnej został zastosowany
po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej w połowie lat 90. XX w.
W Polsce questing i szlaki questingowe są rozwiązaniem stosunkowo nowym. Jest to zabawa,
aktywność, atrakcja, która zjednuje sobie coraz więcej zwolenników. Dostępna jest dla wszystkich,
gdyż nie wymaga sprzętu ani nakładów finansowych. W zamian dostarcza wiedzy, emocji
i rozrywki. Questing sprawdza się w środowisku kulturowym i przyrodniczym, w mieście i na
wsi, wszędzie tam, gdzie znajduje się coś ciekawego, nieznanego, a jednocześnie dostępnego
dla poszukujących. Celem artykułu jest przedstawienie questingu jako innowacyjnego produktu
turystycznego tworzonego głównie na podstawie dziedzictwa kulturowego zarówno w miastach,
jak i na obszarach wiejskich. |
Abstract | Questing as a form of sightseeing and method in regional education was first used in the
United States in the mid 90 s. The questing in Poland and questing trailsare relatively new option. This
is a fun activity, an attraction that at tractsmore and more followers. It is available to every onebecauseitdoes
not requireany equipment or financial resources. In return, it provides knowledge, excitement
and entertainment. Questing works in a cultural and natural environment, in the city and in the
countryside, where there is something interesting, unknown and yetaccessible to the seekers. The aim
of the article is to present questing as aninnovative tourist product, mainlybased on cultural heritage,
both in cities and in ruralareas. |
Cytowanie | Kozak A., Mączka D. |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | TIRR_2017_n7_s49.pdf |
|
 |