Król K. Trendy projektowe w prezentacji gospodarstw
agroturystycznych w Internecie
Autor | Karol Król |
Tytuł | Trendy projektowe w prezentacji gospodarstw
agroturystycznych w Internecie |
Title | Design trends in presentation of agrotouristic farms in the Internet |
Słowa kluczowe | promocja agroturystyki, projekt graficzny, trendy projektowe, witryny responsywne,
hero image |
Key words | promotion of agrotourism, graphic design, design trends, responsive websites, hero
image |
Abstrakt | Celem pracy było rozpoznanie formy graficznej (projektowej), jaką najczęściej
przyjmują witryny internetowe gospodarstw agroturystycznych. W pracy postawiono pytanie
badawcze, czy najnowsze trendy projektowe znajdują zastosowanie w projektach takich witryn.
Badaniom inspekcyjnym poddano 282 witryny obiektów, które zadeklarowały, że prowadzą
działalność agroturystyczną. W trakcie badań inspekcyjnych weryfikowano występowanie
koncepcji projektowych, m.in.: responsive web design, one-page, long-page, flat design, material
design, a także hero image.
W zbiorze badanych witryn nie odnotowano ani jednej utworzonej w koncepcji flat design lub
material design. Najpopularniejszym rozwiązaniem projektowym była tzw. karuzela obrazów.
Tylko jedną witrynę oceniono jako zgodną z trendem one-page design. Nieco większą popularnością
cieszyły się koncepcje responsywności oraz hero image. Witryny z badanego zbioru były
w większości wykonane w klasyczny, zachowawczy sposób, według standardów projektowych
z lat 2008–2012. |
Abstract | The aim of the paper was to recognize the graphic (design) form taken most frequently by
the websites of agrotouristic farms and whether the newest design trends are applied in designs of
such websites. 282 websites were subject to the inspective surveys, which declared that they are conducting
agritourism activities. Occuring design concepts such as: responsive web design, one-page,
long-page, flat design, material design and hero image were verified during the tests.
Not one flat design or material design created in the concept were noted in the set of the surveyed
websites. The most popular design solution was so called a carousel of images. Only one website was
estimated as compatible with the trend called one-page design. Concepts of responsiveness as well
as hero image were slightly more popular. The websites from the tested set were mostly performed in
a classic, conservative way according to the design standards from the years 2008–2012. |
Cytowanie | Król K. |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | TIRR_2017_n7_s37.pdf |
|
 |