1. |
Turystyka i Rozwój Regionalny, 2017 |
|
Sammel A. Zagrody edukacyjne jako miejsce kształcenia osób dorosłych
Autor | Anna Sammel |
Tytuł | Zagrody edukacyjne jako miejsce kształcenia osób dorosłych |
Title | The educational farms as place of education of adults |
Słowa kluczowe | zagroda edukacyjna, turystyka edukacyjna, edukacja dorosłych |
Key words | educational farm, educational tourism, adult education |
Abstrakt | Zwiększająca się w wyniku przemian cywilizacyjnych ilość czasu wolnego stawiaprzed współczesnym człowiekiem zadanie jego odpowiedniego wykorzystania. Czas tenspełnia jednocześnie wiele funkcji i formy jego spędzania są zróżnicowane. Podróże i czasowypobyt poza miejscem stałego zamieszkania mogą być dla wielu osób wartościową formą jegowykorzystania i zaspokajania różnorodnych potrzeb – w tym również tych związanych z edukacją.Turystyka edukacyjna oferowana przez właścicieli zagród edukacyjnych to ważne ogniwosystemu dydaktyczno-wychowawczego i element kształcenia ustawicznego. Z tego też względucelem publikacji była próba weryfikacji ofert zagród edukacyjnych w aspekcie roli, jaką mogąspełniać w procesie kształcenia osób dorosłych. Podstawę opracowania stanowiła analiza treścizawartych w materiałach źródłowych dostępnych na stronie www.zagroda-edukacyjna.pl.Stwierdzono, że oferta gospodarstw realizuje postulat kształcenia ustawicznego osób dorosłych,które chcą poszerzyć, zaktualizować lub uzupełnić swoją wiedzę oraz umiejętności. |
Abstract | The growing of free time in result of alternatively civilization amount places before contemporaryhuman task his suitable the utilization. This time satisfy many functions simultaneously anddiverse spending of his forms. The trips and temporary accommodation outside place of permanentresidence to be perhaps valuable form of his utilization for many persons – including these connectedwith education. The educational tourism offered by owners of educational farms this important link ofdidactics-educational system. With this reason the aim of this paper was the analysis offers of educationalfarms in aspect of role what can fulfil in educations process of adults. The basis of study was theanalysis of source materials accessible on side www.zagroda-edukacyjna.pl. Affirmed, that the offer offarms realizes the postulate of constant education of adults, which want to broaden, to update or toreplenish knowledge as well as know-how. |
Cytowanie | Sammel A. |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | TIRR_2017_n7_s81.pdf |
|
|
2. |
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 2008 |
|
Kowalska I. Cross-Compliance as a Lifelong Learning Process Stimulus
Autor | Iwona Kowalska |
Tytuł | Cross-Compliance as a Lifelong Learning Process Stimulus |
Title | Cross-Compliance as a Lifelong Learning Process Stimulus |
Słowa kluczowe | |
Key words | cross-compliance, lifelong learning, ILA, rural areas |
Abstrakt | |
Abstract | The EU membership requires introduction of significant changes in the agricultural sector. Such changes will not be possible without investments in human capital. The aim of the paper is to make an attempt at presenting the coincidence of three factors conducive to the development of lifelong learning process in rural areas: 1) EU and Polish legislation concerning the cross-compliance rule enforcement, 2) EU financial support for human capital development in the EU second programming period, 3) new banking product connected with financing adult education (Individual Learning Accounts, ILA). |
Cytowanie | Kowalska I. (2008) .Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, t. 3(18), z. : 40-49 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PRS_2008_T3(18)_n_s40.pdf |
|
|
3. |
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 2006 |
|
Długokęcka M., Drejerska N. Szkolenie pracowników jako narzędzie wspomagania procesów uczenia się
Autor | Marzena Długokęcka, Nina Drejerska |
Tytuł | Szkolenie pracowników jako narzędzie wspomagania procesów uczenia się |
Title | Employee training as a support instrument of rural development |
Słowa kluczowe | szkolenie zawodowe, rozwój zrównoważony, projekt RURALpro |
Key words | vocational training, rural development |
Abstrakt | W ramach projektu RURALpro przeprowadzono badania potrzeb kształcenia dorosłych w problematyce rozwoju zrównoważonego w 5 krajach Unii Europejskiej. Wyniki pokazują, że szkolenia powinny być bardzo specjalistyczne, a szkolenia wieloaspektowe być przeznaczone dla pracujących w tej dziedzinie albo dla specjalistów w wąskiej dziedzinie. |
Abstract | Vocational training is a very important aspect of contemporary work. There is actually a necessity of competence development during the whole life time. That is why there is a wide range of possibilities to improve employees’ skills and knowledge. One of them was created by an international team of trainers from five European educational institutions developed within a project RURALpro. In order to get an indication of the demand for training which can be met by such a course, research in adult educational institutions in those five countries was conducted. The main conclusion from this research is that there is a real necessity to train people in sustainable development, but they usually need very specialized programs. A holistic approach can be appropriate for people who have already started working in this area or are specialists in a narrower field. |
Cytowanie | Długokęcka M., Drejerska N. (2006) Szkolenie pracowników jako narzędzie wspomagania procesów uczenia się.Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, t. 15, z. : 408-416 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PRS_2006_T15_n_s408.pdf |
|
|