1. |
Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2022 |
|
Parlińska A. Wyzwania e-learningu w czasie pandemii w Polsce
Autor | Agieszka Parlińska |
Tytuł | Wyzwania e-learningu w czasie pandemii w Polsce |
Title | E-LEARNING CHALLENGES IN POLAND DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
Słowa kluczowe | COVID-19, e-learning, nauczanie na odległość, edukacja zdalna |
Key words | COVID-19, e-learning, distance learning, remote education |
Abstrakt | Głównym celem pracy było ukazanie konieczności podjęcia nowych wyzwań w edukacji z wykorzystaniem metod e-learningowych w Polsce w latach 2019-2021. Nowym podejściem oraz celem i wartością dodaną opracowania było wzbogacenie wiedzy na temat wykorzystania nowych metod dydaktycznych i badawczych w sytuacji pandemii, ale także po niej.Do realizacji celu wykorzystano metodę analizy i krytyki literatury, a także analizę wskaźnikową opartą na danych historycznych z GUS, EUROSTATU i obserwacji własnej.Przeprowadzone badania pozwoliły na sformułowanie kilku wniosków związanych z czynnikami wpływającymi na e-learning, takimi jak dostęp do Internetu, stosowane narzędzia oraz kompetencje cyfrowe nauczycieli i uczniów. Przedstawiono również krótką analizę SWOT, co jest kluczowe dla przyszłości e-learningu. |
Abstract | The main objective of the paper is to show the new challenges for education that arose inPoland from 2019-2021, and the use of e-learning methods. This new approach, and the purposeand added value of this study, is to enrich the knowledge of the use of new teaching and researchmethods gained during the Covid-19 pandemic and applicability to pandemics generally, as wellas continued use of these methods afterwards..To achieve the objective, the method of literature analysis and critique was used, as well as aratio analysis based on historical data from Statistics Poland (GUS), EUROSTAT and the author’sown first-hand observations as a university educator.The research results helped to formulate several conclusions regarding the factors whichinfluence effective e-learning, such as: internet access and quality; the availability of adequatesoftware, hardware and other tools; and the digital competence of teachers and students. A shortSWOT analyse is also presented to highlight key considerations that are crucial for the future of elearning. |
Cytowanie | Parlińska A. (2022) Wyzwania e-learningu w czasie pandemii w Polsce.Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing [t.], nr 27(76): 80-88 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PEFIM_2022_n76_s80.pdf |
|
|
2. |
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 2008 |
|
Parlińska M., Pomaska A. Szanse wykorzystania e-learningu w edukacji w nawiązaniu do obszarów wiejskich
Autor | Maria Parlińska, Anna Pomaska |
Tytuł | Szanse wykorzystania e-learningu w edukacji w nawiązaniu do obszarów wiejskich |
Title | The possibility of using e-learning in education under the conditions of rural areas |
Słowa kluczowe | nauczanie na odległość, e-learning, społeczenstwo wiedzy |
Key words | distance learning, e-learning, knowledge society |
Abstrakt | Autorki prezentowanego artykułu charakteryzują możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji. Wprawdzie nauczanie na odległość ma już tradycję trzystuletnią, niemniej jednak wspołczesne technologie zmieniły zdecydowanie jego metodologią. W artykule zwraca się uwagę na znaczenie e-learningu dla edukacji na obszarach wiejskich |
Abstract | The authors of presented article characterise the possibility of using modern technology in education. Distance learning has 300 years of tradition, but modern technology has changed its methodology. The importance of e-learning in the rural areas is underlined. |
Cytowanie | Parlińska M., Pomaska A. (2008) Szanse wykorzystania e-learningu w edukacji w nawiązaniu do obszarów wiejskich.Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, t. 4(19), z. : 344-349 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PRS_2008_T4(19)_n_s344.pdf |
|
|
3. |
Scientific Journal Warsaw University of Life Sciences SGGW - Problems of World Agriculture, 2007 |
|
Kowalska I. Financing of distance learning in rural areas by the European Social Fund
Autor | Iwona Kowalska |
Tytuł | Financing of distance learning in rural areas by the European Social Fund |
Title | Financing of distance learning in rural areas by the European Social Fund |
Słowa kluczowe | |
Key words | structural funds, lifelong learning, rural areas |
Abstrakt | |
Abstract | The paper is an attempt at evaluating the degree of accuracy of realization of the project: distance learning centres in rural areas financed from the European Social Fund in the frame of the priority II: Development of knowledge-based society, action 2.1.: Broadening the access to education – promotion of lifelong learning, scheme a: decreasing educational inequalities between urban and rural areas. The aims of the project in question include: 1. Creation and equipment with computers and internet connection, of at least 250 distance learning centres in rural areas (in order to enable the final beneficiaries to use the available distance learning programs) 2. Employment in the centres of qualified staff whose task would be to help using the centre’s resources. 3. Creation by the draughtsman, of a countrywide network of distance learning centres using the existing IT infrastructure with units running distance learning. 4. Enabling the final beneficiaries to complement or increase the level of education in the form of distance learning especially at the post-gymnasium level. |
Cytowanie | Kowalska I. (2007) .Scientific Journal Warsaw University of Life Sciences SGGW - Problems of World Agriculture, t. 1(16), z. : 46-52 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PRS_2007_T1(16)_n_s46.pdf |
|
|