Jaska E., Stolarska P., Werenowska A. Kompetencje komunikacyjne sprzedawcy – determinanta
skutecznej sprzedaży bezpośredniej
Autor | Ewa Jaska, Paulina Stolarska, Agnieszka Werenowska |
Tytuł | Kompetencje komunikacyjne sprzedawcy – determinanta
skutecznej sprzedaży bezpośredniej |
Title | |
Słowa kluczowe | sprzedaż bezpośrednia, promocja, sprzedawca, komunikacja interpersonalna |
Key words | |
Abstrakt | Kompetencje komunikacyjne sprzedawcy są niezbędne w sprzedaży bezpośredniej,
chociaż konieczne jest równoległe prowadzenie na odpowiednim poziomie także innych
działań z zakresu szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Ciągły rozwój rynku i wzrost
konkurencji wymuszają coraz częściej na przedsiębiorcach tworzenie nierozerwalnych, długookresowych
i stałych relacji z klientami. Jednym z takich narzędzi, w szczególności w branży
handlowej, jest sprzedaż bezpośrednia. Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia kompetencji
komunikacyjnych jako jednego z czynników skutecznej sprzedaży bezpośredniej. Chcąc
zrealizować tak zdefiniowany cel, przeprowadzono analizę literatury przedmiotu i zastosowano
metodę sondażu diagnostycznego. Jak wynika z przeprowadzonego badania, w budowaniu pozytywnych
relacji z klientem bardzo ważna jest wiedza sprzedawcy i doświadczenie, umiejętność
finalizowania sprzedaży, zdolność do słuchania, formułowanie rzeczowych wypowiedzi,
a także znajomość i zwracanie uwagi na komunikaty niewerbalne. |
Abstract | |
Cytowanie | Jaska E., Stolarska P., Werenowska A. |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | TIRR_2020_n14_s115.pdf |
|
 |