1. |
Turystyka i Rozwój Regionalny, 2021 |
|
Krzyżanowska K., Wawrzyniak S. Motywy wyboru szlaków kulinarnych zrzeszonych w konsorcjum „Polskie Szlaki Kulinarne” i ich rozpoznawalność wśród turystów
Autor | Krystyna Krzyżanowska, Sławomir Wawrzyniak |
Tytuł | Motywy wyboru szlaków kulinarnych zrzeszonych w konsorcjum „Polskie Szlaki Kulinarne” i ich rozpoznawalność wśród turystów |
Title | |
Słowa kluczowe | turystyka, kulinaria, szlaki kulinarne |
Key words | |
Abstrakt | Celem badań było poznanie motywów uczestnictwa respondentów w turystycekulinarnej, stopnia rozpoznawalności szlaków kulinarnych zrzeszonych w konsorcjum „PolskieSzlaki Kulinarne” i czynników decydujących o ich wyborze. Dlatego podjęto próbę odpowiedzina następujące pytania problemowe: Jaka jest specyfika turystyki kulinarnej? Czy turyścisą zainteresowani turystyką kulinarną? Jakie programy kulinarne zachęcają ich do odbywaniapodróży kulinarnych? Jaka jest rozpoznawalność szlaków kulinarnych? W opracowaniuwykorzystano dane wtórne i pierwotne. Głównym źródłem informacji był materiał badawczyzebrany z wykorzystaniem metody sondażu diagnostycznego według standaryzowanego kwestionariuszaankiety. Badania empiryczne zostały przeprowadzone w 2019 roku i objęto nimi118 turystów. W artykule wykorzystano również publikacje naukowe, raporty, dane statystycznei strony internetowe. Z przeprowadzonej analizy wynika, że możliwość zakupu produktówtradycyjnych i regionalnych w odwiedzanych obiektach była czynnikiem najsilniej motywującymdo skorzystania z oferty szlaków kulinarnych. |
Abstract | |
Cytowanie | Krzyżanowska K., Wawrzyniak S. |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | TIRR_2021_n15_s81.pdf |
|
|
2. |
Zarządzanie Finansami i Rachunkowość, 2015 |
|
Chrząszcz A. Kilka uwag na temat konsorcjum bankowego
Autor | Aneta Chrząszcz |
Tytuł | Kilka uwag na temat konsorcjum bankowego |
Title | A few remarks on banking consortium |
Słowa kluczowe | konsorcjum; umowa konsorcjalna; współpraca banków; wspólne udzielenie kredytu |
Key words | bank consortium; consortium agreement; cooperation between banks; common granting a loan |
Abstrakt | W artykule przedstawiono najważniejsze uwagi dotyczące konsorcjum bankowego, które stanowi przykład na ciekawe powiązanie banków w celu udzielenia wspólnego kredytu. Niewątpliwie taka forma połączenia sił dwóch lub większej ilości banków może wpłynąć na zwiększenie ich efektywności w świadczeniu usług, co prowadzi do lepszego zaspokajania potrzeb klientów. |
Abstract | The article presents the most essential remarks concerning banking consortium, which is an example of an interesting cooperation between banks to give customers a common loan. Undoubtedly, combining forces of two or more banks may influence the increase of effectiveness in providing their services, which results in fullfiling customers’ needs in a more efficient way. |
Cytowanie | Chrząszcz A. (2015) Kilka uwag na temat konsorcjum bankowego.Zarządzanie Finansami i Rachunkowość, nr 2: 99-107 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | ZFIR_2015_n2_s99.pdf |
|
|
3. |
Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2013 |
|
Koć P., Kowalska I. Unijne finansowanie i komercjalizacja projektów innowacyjnych w placówkach naukowych
Autor | Patryk Koć , Iwona Kowalska |
Tytuł | Unijne finansowanie i komercjalizacja projektów innowacyjnych w placówkach naukowych |
Title | EU funding and commercialization of innovative projects in research units |
Słowa kluczowe | finanse, UE, innowacja, komercjalizacja, jednostka naukowa |
Key words | finance, the EU, innovation, commercialization, research unit |
Abstrakt | Tempo postępu naukowo-technicznego determinowane jest innowacjami – nowymi rozwiązaniami m.in. w obszarze wynalazków, produkcji i metod wytwarzania. Centrami generowania innowacji mogą być polskie jednostki naukowe. Podmioty te kreują innowacyjne rozwiązania, które kończą się z reguły rozwiązaniem na wczesnym etapie rozwoju – prototypem niekomercyjnym. Potrzebna jest jednak faza wdrożenia oraz strategia komercjalizacji. Wypracowywaniu tych metod służą środki unijne z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Celem artykułu jest próba zaprezentowania sposobu pozyskiwania środków finansowych z UE przez instytuty badawcze na projekty innowacyjne z możliwością komercjalizacji wyników prac projektowych (na przykładzie projektu PROTEUS opracowanego przez konsorcjum reprezentowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP) oraz efekty udzielonego wsparcia unijnego. Do zaprezentowania analizy problemu wykorzystano literaturę przedmiotu, dane ze sprawozdań finansowych z realizacji projektu PROTEUS (2008- 2013) oraz wnioski wynikające z konsultacji z pełnomocnikiem dyrektora ds. projektów w PIAP. Wnioski i podsumowania zawierają wskazówki dotyczące zarządzania projektem na każdym z etapów: aplikowania, realizowania oraz zamykania. |
Abstract | The pace of scientific and technical progress is determined by innovation – including new solutions inventions in the field of production and manufacturing methods. Polish scientific institutions may be the centers for generating innovation. These entities are creating innovative solutions that usually end with a solution at an early stage of development – commercial prototype. But a phase of implementation and commercialization strategy is essential. EU funds under the Operational Program Innovative Economy 2007-2013 are used to elaborate these methods. This article attempts to demonstrate how to raise funds from the EU by research institutes on innovative projects with commercialization of its results (for example, the PROTEUS project prepared by consortium represented by Industrial Research Institute for Automation and Measurements PIAP) and the effects of EU support granted. For the present problem analysis literature, data from the financial statements of the project PROTEUS (2008-2013) and the conclusions of the consultation with Director Plenipotentiary for Projects at PIAP were used. Conclusions and summary provide guidance on the management of the project at each stage: application, implementation and closure. |
Cytowanie | Koć P., Kowalska I. (2013) Unijne finansowanie i komercjalizacja projektów innowacyjnych w placówkach naukowych.Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing [t.], nr 9(58): 259-268 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PEFIM_2013_n58_s259.pdf |
|
|
4. |
Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2012 |
|
Bogusz M., Horyń M. Efekty pracy instytucji doradczych we wdrażaniu zasady cross-compliance na przykładzie województwa małopolskiego
Autor | Małgorzata Bogusz, Marcin Horyń |
Tytuł | Efekty pracy instytucji doradczych we wdrażaniu zasady cross-compliance na przykładzie województwa małopolskiego |
Title | Effects Work of Advisory Institutions in the Implementation of the Principle of Cross-Compliance as an Example Malopolska Province |
Słowa kluczowe | |
Key words | |
Abstrakt | Doradztwo rolnicze w województwie małopolskim pełni kluczową rolę we wdrażaniu instrumentów Wspólnej Polityki Rolnej. Kluczowym elementem doradztwa od 2007 roku stało się zapoznanie rolników małopolskich z zasadą cross-compliance. Dlatego też trzy największe instytucje doradcze: Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Małopolska Izba Rolnicza oraz Małopolskie Stowarzyszenie Doradztwa Rolniczego, w ramach konsorcjum podjęło się próby przeszkolenia rolników z zasady wzajemnej zgodności (cross-compliance), której przestrzeganie jest warunkiem otrzymania dopłat bezpośrednich. Jak wynika z przeprowadzonej analizy i oceny instytucje doradcze wypełniły swoje zadania, przeprowadzając szkolenia we wszystkich powiatach województwa małopolskiego. |
Abstract | Farm advisory services in the Malopolska province play a key role in implementing the instruments of the Common Agricultural Policy. Getting acquainted with the principle of cross – compliance by Malopolska farmers has become a key element of counselling since 2007. Therefore, the three largest advisory institutions: Advisory Centre Malopolska, Malopolska Region Chamber of Agriculture and the Agricultural Advisory Association, in the form of the consortium, have undertaken the trial to train farmers in cross-compliance, complying with which is a condition for the obtaining the direct payments. As can be seen from the analysis and evaluation, advisory bodies have fulfilled their missions in conducting training in all counties of the voivodship. |
Cytowanie | Bogusz M., Horyń M. (2012) Efekty pracy instytucji doradczych we wdrażaniu zasady cross-compliance na przykładzie województwa małopolskiego.Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing [t.], nr 8(57): 71-81 |
HTML | wersja html |
Pełny tekst | PEFIM_2012_n57_s71.pdf |
|
|