Jaska, Ewa; ORCID: 0000-0002-3874-1985 (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Komunikacja polskich miast z otoczeniemspołeczno-gospodarczym w nowych mediach
Turystyka i Rozwój Regionalny, 2021, vol., nr 15, s. 129-138
Słowa kluczowe
nowe media marketing terytorialny komunikacja informacja
Streszczenie
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania nowych medióww marketingu terytorialnym miast i poziomu zainteresowania społecznego ich ofertą w tychkanałach komunikacji. W części teoretycznej scharakteryzowano komunikację z wykorzystaniemnowych mediów z perspektywy marketingu terytorialnego. W części empirycznej zdefiniowanom.in. preferowane cechy informacji zamieszczanych przez polskie miasta w mediachspołecznościowych i na oficjalnych stronach internetowych, wskazując na ich aktualność, czytelnośći użyteczność. Jak wynika z przeprowadzonych analiz, polskie miasta prowadzą aktywnymarketing terytorialny z wykorzystaniem nowym mediów. Jednak tylko przemyślane, umiejętniei odpowiedzialnie prowadzone serwisy przyciągają relatywnie większą grupę odbiorców.