Tomaszek, Karolina (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Zachowania i preferencje turystów biznesowychodwiedzających Warszawę
Turystyka i Rozwój Regionalny, 2021, vol., nr 15, s. 151-162
Słowa kluczowe
turystyka biznesowa podróże służbowe rynek spotkań Warszawa
Streszczenie
Celem artykułu jest przybliżenie istoty turystyki biznesowej, a także scharakteryzowaniezachowań i preferencji turystów biznesowych odwiedzających Warszawę. Wykorzystanymimetodami badawczymi były analiza literatury oraz sondaż diagnostyczny. Badaniaankietowe przeprowadzono w lutym 2020 roku na próbie 90 osób odwiedzających Warszawęw celach biznesowych. Na podstawie wyników badań wywnioskowano, iż przyjazdy biznesowerespondentów do Warszawy odbywają się w większości kilkukrotnie w ciągu roku, a średniadługość pobytu wynosi zazwyczaj dwa dni. Zależność między porą roku a częstotliwością przyjazdówsłużbowych do Warszawy jest znikoma. Przeważająca część badanych postrzega stolicęPolski jako atrakcyjną destynację turystyki biznesowej, która posiada odpowiednią infrastrukturędo organizacji spotkań biznesowych.