Zarządzanie tożsamością marek w przedsiębiorstwach sektora żywnościowego
BRAND IDENTITY MANAGEMENT IN FOOD COMPANIES
Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2013, vol., nr 10(59), s. 239-255
Słowa kluczowe
marka tożsamość marek zarządzanie tożsamością marek architektura marek identyfikatory marek
Key words
brand brand identity management of brand identity brand architecture brand identifiers
Streszczenie
Zmienne warunki otoczenia rynkowego wymuszają konieczność odpowiednich decyzji w zakresie zarządzania tożsamością marek. Tożsamość marek definiowana jest jako wizja i sposób postrzegania marki przez konsumenta. Celem niniejszego opracowania było przedstawienie obligatoryjnych i fakultatywnych obszarów zarządzania tożsamością marek w przedsiębiorstwach sektora żywnościowego z uwzględnieniem szczegółowych płaszczyzn decyzyjnych. Zakresem pracy objęto zarządzanie architekturą marek, zarządzanie ich identyfikatorami, strategie rozwoju produktów i marek i/lub rozszerzenia marek, pozyskiwanie i alianse marek oraz ich wzbogacanie elementami niematerialnymi i symbolicznymi.
Abstract
Variable conditions of market surroundings extort the necessity of suitable decisions in the range of brand identity management. The identity of marks can be defined as vision and style of brand perception by consumer. The aim of present study was to present the obligatory and optional areas of brand identity management in food companies with the specification related detailed management decisions. The range of this study includes: brand architecture management, management of brand identifiers, strategies of products and brand development, brand gaining and alliances as well as brand enriching in immaterial and symbolic elements.